Cookie instellingen

Onze website maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring. Wilt u de website bezoeken en cookies accepteren?
Lees ons privacy beleid.

Je browser is verouderd en geeft deze website niet correct weer. Download een moderne browser en ervaar het internet beter, sneller en veiliger!

Transmuraal Incident Melden (TIM)

Binnen de keten kunnen er problemen ontstaan bij het overnemen van de zorg voor patiënten. Door het invullen van deze problemen in een zogeheten TIM-formulier kunnen we ze beter signaleren, en kunnen we ervan leren.

De TIM-meldingen verbinden onderlinge (keten)partners met elkaar in welke combinatie dan ook. Iedereen streeft ernaar om hoogwaardige zorg te leveren. Goede samenwerking is hierin dus onmisbaar.

Aangesloten organisaties
De volgende organisaties zijn aangesloten op het TIM-platform in onze regio:

  • Huisartsenpraktijken Noordwest Utrecht -Zorg NU/RegiozorgNU
  • Huisartsenpraktijken Utrecht Stad - HUS
  • Huisartsenpraktijken Zuidoost Utrecht & Lekstroom - UNICUM Huisartsenzorg
  • Huisartsenpost Nieuwegein - UNICUM Huisartsenzorg
  • Huisartsenpost Zeist - UNICUM Huisartsenzorg
  • Spoedpost Utrecht Stad - SUS
  • Huisartsenpost Utrecht Leidsche Rijn - SpoedzorgNU
  • AxionContinu
  • Careyn
  • Santé Partners
  • Zorgspectrum
  • Diakonessenhuis
  • St. Antionius Ziekenhuis
  • UMC Utrecht
  • Saltro/Unilabs
  • Altrecht

Melding maken
Je kunt het TIM-formulier digitaal invullen.

Wat gebeurt er met jouw melding?

De TIM-regisseur verwerkt de melding en stuurt deze door naar de ontvangende partij. Deze heeft maximaal 6 weken de tijd om te reageren. Je ontvangt na 6 weken een reactie op de melding.

Mocht je vragen hebben over een reactie of over de procedure dan kan je contact opnemen met de TIM-regisseur, het kwaliteitsteam van UNICUM. Vanuit de meldingen worden analyses gemaakt om trends te signaleren. De trends worden gebruikt om verbeterprojecten op te starten.